Jak eliminujemy problém s odběrem oleje?

Existuje pouze jeden způsob, jak účinně a úplně eliminovat nadměrné spalování motorového oleje v motorech TSI/TFSI.

Je nezbytné provést kapitální renovaci motoru s výměnou vadných pístů za písty třetí generace, které vyrábí pouze firma Kolbenschmidt.

Tento německý výrobce vyrábí písty pro většinu evropských automobilů, včetně značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda.

TSI
dily motora EA888

Při takové renovaci je nezbytné rovněž opravit opotřebované vložky válců, vyměnit ložiska klikového hřídele a zrekonstruovat hlavu válců, a také nainstalovat nové všechny součásti pohonu rozvodového řetězu a všechny těsnění a ucpávky, které musí být demontovány během opravy.

Jakýkoliv jiný způsob opravy nezaručuje, že se problém nevrátí velmi brzy.

Pokud uvažujete o opravě svého automobilu s problémem oleje, přečtěte si náš článek do konce.

Než si vyberete provedení tak závažné opravy, zeptejte se, jakou záruku dostanete, přečtěte si recenze zákazníků, kteří využili služeb ve vybraném servisu a najeli alespoň 50 tisíc km. Je také užitečné zjistit, jaké díly používá servis, jaké má vybavení a zkušenosti.

Autoservis VAG Expert
Broušení motoru v autoservisu

Oprava motoru je jako operace na otevřeném srdci; dobře ji provádějí jen málo kardiologů ve specializovaných klinikách, nikoli lékaři primární péče.

Stejně jako ani ten nejlepší lékař nevykoná operaci bez odpovídajícího vybavení, ani velmi dobrý mechanik není schopen provést správnou opravu motoru bez správných strojů a zařízení. Takže doufejme, že to nedopadne jako v proslulém přísloví "operace se zdařila, ale pacient ji nepřežil".

Vzhledem k velké poptávce po této službě v Polsku vzniklo mnoho firem, které se snaží opravit problém s olejem u motorů TSI/TFSI. Aby získaly zákazníky, neznámé dílny často nabízejí opravu mnohem levněji než náklady na samotné díly, které údajně mění. Kromě toho většina těchto dílen nevystavuje faktury ani záruky na provedenou opravu; určitě nevymění všechny součásti, které je třeba vyměnit při opravě, a to ani za cenu údajně zdarma poskytované služby a značných příplatků za montované díly.

Mechanici nabízející levnou opravu TSI často nepřezouvají písty, ale upravují staré. Tato úprava spočívá v obrábění drážek v opotřebovaném pístu na širší kroužky, což údajně řeší problém odvádění oleje z válce. Tato procedura, pokud se podaří (píst nepraskne během obrábění a drážka se neroztáhne příliš), může částečně vyřešit problém na chvíli. Částečně proto, že po takové opravě motory spotřebovávají od 0,2 do 0,5 litru oleje na tisíc kilometrů. (což je v rámci povolené normy výrobcem, takže nelze tvrdit, že oprava byla nesprávná). Na chvíli proto, že po ujetí 20 až 50 tisíc km se problém vrátí, protože kroužky se začnou připalovat. Často dochází i k prasknutí takto oslabených pístů po obrábění. Je nutné provést znovu opravu motoru. Opravili jsme již velké množství motorů po takových levných "opravách".

Některé dílny vyměňují písty pomocí levných náhrad, které jsou k dispozici v obchodech se spotřebním zbožím již několik let. Toto řešení je lepší než obrábění opotřebovaných pístů, ale bohužel také neodstraňuje problém úplně a navždy. Žádné z levných náhradních dílů nejsou písty třetí generace s vylepšenou konstrukcí. Navíc většina mechaniků montuje nové nebo obráběné písty do bloku s opotřebovanými válci, což je zásadní chyba. Takovou opravu nelze nazvat opravou motoru.

Jak provádíme renovaci? Popis kroků.

Motor vyjmeme z vozidla a pak z něj sundáme všechny součásti osprchovacího zařízení. Samotný motor (blok s hlavou a vaničkou) je rozebrán na základní díly.

TFSI EA888
Złom silnik TFSI

Pak odebereme všechny těsnění, ucpávky, ložiska a písty. Tyto součásti nikdy nevyužíváme pro opětovnou montáž v renovovaném motoru. Vždy používáme nové.

Všechny zbývající části jsou předběžně očištěny a poté jsou umístěny do ultrazvukové myčky, kde jsou důkladně a precizně očištěny od veškerých nečistot pomocí kavitace s využitím ultrazvukových vln. Tato moderní metoda mytí zaručuje dokonalé čištění všech částí motoru, včetně nejvíce nedostupných míst, jako jsou olejové, sací a výfukové kanály, aniž by způsobila poškození nebo poškrábání.

Po tomto čištění následuje důkladná prohlídka, přesný měření a posouzení opotřebení a stavu a ověření součástí vhodných k opětovnému použití. Blok a hlava motoru jsou testovány na těsnost olejových a vodních kanálů. Pokud se zjistí netěsnost způsobená prasklinami, hlava nebo blok je vhodný pouze k výměně. U motorů TSI se tato situace vyskytuje velmi zřídka, pouze v případě vnějších mechanických poškození (po havárii) nebo poškození při nezdařených pokusech o opravu.

Poté je blok rozvrtán

a honován tak, aby byl válec hladký jako u nového motoru.

V dalším kroku je blok motoru vyrovnán

a znovu vyčištěn ultrazvukem. Klikový hřídel je měřen a kontrolován na opotřebení, testován a vyvážen počítačově a pak honován. Pokud neuspěje v testech, je vyměněn. Hlava motoru je vyrovnána, frézovány jsou ventily, brousí se nebo mění ventily, a jsou namontovány nové vodící a těsnění ventilů. Po celém procesu je zkontrolována těsnost sacích a výfukových kanálů. Při sestavování motoru používáme pouze originální díly od firem vyrábějících pro koncern VAG. Nepřežijeme na drobnostech a detailech. Vyměňujeme všechny opotřebované součásti a ty, které je třeba vyměnit podle servisních pokynů výrobce. Všechny opravné práce provádíme podle pokynů, s použitím vhodných nástrojů a zařízení doporučených výrobcem.

U všech motorů TSI a TFSI vyměňujeme písty s kroužky, používáme nové písty třetí generace. Vyměňujeme všechny šrouby, těsnění, zátky, které automobilový konstruktér doporučuje vyměnit při renovaci motoru.

Jak to děláme?

Podívejte se na video, jak provádíme renovaci motoru TSI / TFSI.


© 2024 Autorem a vlastníkem tohoto webu je Vag-Expert