Nadměrna spotřeba oleje
Automobily Volkswagen, Audi, Seat, Škoda s benzinovými motory o objemu 1,8 a 2 litry s označením TSI nebo TFSI; vyrobené v letech 2008 až 2015, mají velmi vysokou spotřebu motorového oleje.
Po ujetí asi 100 tisíc kilometrů dokážou již spálit dokonce jeden litr oleje na každý tisíc kilometrů.
Tak vysoká spotřeba oleje je způsobena vadnou konstrukcí pístů, jejichž kroužky slabě stírají olej ze stěn válců.
Olej, který zůstane ve válcích, shoří během pracovního zdvihu.
Ze spáleného oleje vzniká ve válcích motoru popel, který po smíchání s olejem vytváří saze.
Takové mastné usazeniny způsobují spékání kroužků v drážkách pístů, v důsledku čehož kroužky hůře stírají olej, a jeho spotřeba tedy neustále roste a stává se velkým problémem.
Pokud tento problém budeme ignorovat a neprovedeme opravu:
Saze, které se hromadí v olejových kanálech, způsobí jejich ucpání.
V následku toho může dojít k poškození turbodmychadla nebo dokonce i úplnému zadření motoru.
Pokud se ucpe olejový kanál vedoucí do hydraulického napínače rozvodu, dojde k uvolnění řetězu, což bude mít za následek posunutí rozvodu.
Motor se pak zastaví v důsledku kolize ventilů s písty.
Pokud máte takové vozidlo a již máte problém s velkou spotřebou oleje.
Neváhejte s opravou!
Náklady na opravu zadřeného motoru jsou vyšší než náklady na motor, který pouze spaluje olej!
V této videoukázce ukazujeme, jak opravujeme motory TFSI, které spalují obrovské množství oleje.